13 Kasım 2009 Cuma

Peki, Kuran sizce kapitalizme mi yoksa sosyalizme mi yakındır?

Mısır patlatmış, kuzenimin bana bıraktığı filmlerden G.I. Joe: The Rise of Cobra izliyordum. Cep telefonuma gelen "habertürk'teki programı izle" sms'i ile gündemim değişti.

Balçiçek Pamir'in sunduğu Karşıt Görüş programının konukları dün İhsan Eliaçık ve Erol Yarar idi. MÜSİAD'ın kurucu başkanı İhsan Eliaçık program boyunca seçtiği kelimelere özen gösterdi ve kendini çok doğru ifade etti. Bu yeteneğinden dolayı kendisini ayrıca kutlamak istiyorum. Kuran'ın günümüz, çağdaş yaşamın anlamdırdığı özellikleriyle kesinlikle sağ görüşe değil, sol görüşe yakın olduğunu anlattı. Özellikle de "abdestli kapitalizm"in Kuran'dan çıkamayacağına değindi. Eli açık tekrar tekrar "zenginin malında yoksulun hakkı olduğu"na değindi, Yarar'ın ağzına dolanan sloganı ise "40'da bir zekatı veriyoruz, para temizleniyor" oldu. Bu da programın düğümlendiği noktaya, özellikle Yarar sayesinde çözülememesine sebep oldu.



Programda konular imamların yüzme havuzlu, led sistemli namaz odalı evlerine, islami modaya değindi. Yarar'ın tüm bunlara yorumu "Zenginliği de yoksulluğu da veren Allah'tır" olurken; Eliaçık, "Nasıl Allah'ın olur. Kuran, mülk Allah'ındır, der. Yani insanındır. Bu üretimdir. Sen benim ürettiğim bir şeye nasıl Allah'ın dersin. Ben üretimi kullanarak, sermayeyi geliştirerek, herkesin çalışmasıyla eşitliği sağlamakla hükümlüyüm. Allah'ın buyurduğu budur" dedi. Eliaçık her açıklamasını ayetler üzerinden yapmak sıkıntısına düşmeseydi, kendini çok daha rahat ifade edebilirdi. Ama neyse...

Erol Yarar'ın sinsice İhsan Eliaçık'ın cümlelerini evirip çevirmesine sinir olduğumu itiraf etmeliyim. Umarım programın devamı gelir diye ümidim; halkın ayaklanması gerektiğini söyleyen İhsan Eliaçık'a da büyük bir sempatim var.

0 comments:

  © Blogger template 'Minimalist E' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP