8 Temmuz 2009 Çarşamba

Best Taxi Driver yolcusu olmak

Dün akşam, 22.00 sularında taksim The Marmara Otel'in önünden taksiye atladım. Evime doğru yola koyulmak için... Teşvikiye, dedim. Şoför amca bi durdu. Ya, neresiydi orası, dedi. Harbiye'nin orada mıydı?
- Yok, dedim. Harbiyeyi geçince, Şişli için sağa değil, ayrımdan sola sapacağız.
- Ya, kusura bakmayın, benim sabahın işte, daha afyonum patlamadı ki. 8 kişilik bir aileyi geçindiriyorum.
Aklımdan anası babasına da bakıyor heralde diye geçirdim.
Susmadı:
- Şimdi 8 kişilik aile deyince, e yapmasaydın o kadar çocuk diyeceksin. Sayayım hemen ailemi. 2 üniversitede okuyon çocuğum, bir eşim, bir elektrik faturası, bir su faturası, bir yakıt, telefon, kira... 8 kişilik aileyiz biz. Onlar da çocuklarım gibi...
Bastım kahkahayı tabi ki de.

Taksi şoförlüğünü bırakmış. Ama durak geri istemiş bunu, yalvar yakar. Bambaşka projelerim var benim. Onlara vakit ayırmam gerekiyor, diye devam etti. 8 dil biliyormuş, ama 7'si kendini bilmiyormuş. 6 tiyatro oyunu, 2 film senaryosu yazmış. Ama daha zamanı var, dedi. Henüz götürmedim, satmadım. Bekliyorum., dedi..

KGS daha yokken, büyükşehir belediyesi kamu oyu araştırması yapmış. Halk için daha iyi ne olabilir diye. Bu da araştırmadan bir sene önce mi ne, (zamanlamadan emin değilim), KGS fikrini bulmuş. Projelendirip sunmuş. KGS O'nun fikriymiş yani...

Şu an bir kitap yazıyormuş. Roman değil, ama benim yazdığım, dedi. Türkiye'de 7'den 70'e herkesi ilgilendiren problemler, çözümleriyle, dedi. 80 sayfası sadece kadın erkek ilişkileri üzerineymiş. Bir dönem kuaförde çalışmış, epey bilgi toplamış bu konuda. Türkiye'deki erkekler aptal, kadınlar ise eksik, dedi. Her erkeğin ardında başarılı bir kadın vardır, deniyor. E o zaman sen o kadar salaksın ki kadınları okutmuyorsun. Bu ülkede kadınlar okusa hepsi inanılmaz başarı elde eder, dedi. Bunlardan bahsetmiş bir bölümünde kitabın. Son on sayfası kalmış, toparlıyormuş.

Aslında krizi de çözmüş, projelendirmiş. Ama şu anki hükümete sunmak istemiyor. Şoförümün adı İhsan Aknur, ama onu herkes Best Taxi Driver olarak bilir...

Bu video da ülkeleri gezip, taksi şoförleri ile şehirleri gezerek tanıtan bir belgeselci kadının programı. İstanbul'a gelince, bindiği taksi şansına Best Taxi Driver olmuş...



Daha önce fark etseydim bir de fotoğrafını çekerdim, ama taksiden inince tüm parçalar birleşti...

2 comments:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com

Büyük şans :)

papa.tya

kesinlikle :) keşke yolum daha uzun olaydı :))

  © Blogger template 'Minimalist E' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP