28 Temmuz 2008 Pazartesi

valla masumum, ergenekon yaptırdı

90yı yılların başından hepimiz hatırlarız şu repliği "ben yapmadım, miki yaptı". uçurtmayı vurmasınlar filminin minik kahramanı barış, altına kaçırınca söyler annesine. günümüzde de kimsenin tam olarak ne olduğunu bilmediği ergenekon davasının geldiği nokta da bu. iddianame'nin tamamını okuyan birinin öncelikle bana özetlemesini istiyorum. aksi takdirde benim özetim şudur: türkiye cumhuriyeti tarihinde ne kadar suçlu varsa hepsi aslında masumdur. çünkü her şeyi ergenekon yaptırmıştır.

deadline'mı gecikti?
ergenekon yüzündendir.

kadınlara eşit mi davranılmıyor?
ergenekon yüzünden abijim, benim hiçbir suçum yok. ölümle tehdit edildim, gittim karıyı siktim.

kanalizasyonlar her sene tekrar tekrar patlıyor, ilk yağmurda elektrikler ve sular kesiliyor, belli bölgeler sel altında mı kalıyor?
suçlusu ergenekon. yeraltı örgütünü kuvvetlendirmek için, asfalt altındaki onarımlara izin vermedi.

yolsuzluk, ekonomik kriz, memurların zamlarının artamaması, ensest ilişkiler, radyasyonlu çaylar, fail-i meçhul cinayetler...
hepsini ergenekon yaptı.

bana, yıllar önce otomobil kullanıcılarının kendilerini suçlamasını yerine üretilen "trafik canavarı" metonomisini hatırlatıyor bu ergenekon. yüzeysel baktığımı biliyorum, ama bir şey yaratıyorsan, ona karşı olan da bir ben yaratıyorsundur.
ergenekon yaratılmış veya var o ayrı... kastettiğim trafiğe çıkan insanların, kaza yaptığı gerçeği nasıl trafik canavarının suçu olarak adledildiyse, şimdi de birçok insanın yaptığı hatalar ergenekon'a yıkılıyor.
senelerdir o uçurumdan diğerine savrulan ülkemizin tek suçlusu bir anda ergenekon oldu. peki tamam kabul edebilirim bir yere kadar buymuş bu ülkenin karanlık sırrı. ergenekonmuş her işin çıban başı... ama sırf kendi hayatı pahasına bu kararlara boyun eğenlere nasıl masum diyebiliyoruz?

0 comments:

  © Blogger template 'Minimalist E' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP